با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از صنایع بهصورت فزایندهای از ابزارهای اتوماسیون برای کاهش پیچیدگی و هزینههای اجرایی خود بهره گرفتند. صنعت تبلیغات دیجیتال نیز، به دلیل ماهیت تکنولوژیک خود، از این روند پیروی کرده و مفهومی جدید به نام خرید برنامهریزی شده (Programmatic Ad Buying) شکل گرفت؛ امروزه اکثر خریدهای رسانهای بهصورت برنامهریزی شده و بدون دخالت نیروی انسانی انجام میشوند.
خرید برنامهریزی شده درواقع خرید و فروش فضاهای تبلیغاتی با استفاده از تکنولوژی، الگوریتمهای ریاضی و پلتفرمهای کامپیوتری است که کار خود را براساس اطلاعات و دادههای واردشده انجام میدهد؛ پلتفرمهایی که با استفاده از حجم زیادی از دادهها، به خرید و فروش بهینه فضاهای تبلیغاتی کمک میکنند تا تبلیغ مناسب در زمان مناسب به مخاطب نمایش داده شود. خرید برنامهریزیشده در شکلهای مختلف از اجزای مختلفی تشکیل شده است اما سه جزء اصلی آن تکنولوژی (Demand-Side Platform (DSP، تکنولوژی (Supply-Side Platform (SSP و پلتفرم Ad Exchange است.برای تبلیغات نتیجه گرا به سایت دیما مراجعه کنید.
درباره این سایت